Organizácia dňa

V priebehu dňa sa striedajú rôzne aktivity. Tie sa snažíme do programu zaraďovať vyvážene tak, aby sa deti naplno sústredili na každú z nich. Jednotlivé časti programu sa bežne prispôsobujú ročnému obdobiu, aktuálnemu počasiu, nadchádzajúcim sviatkom (Vianoce, Veľká noc) a podobne. Výnimkou tiež nie sú poldenné či celodenné výlety do prírody, záujmových centier, divadiel, múzeí atď. O týchto výletoch sú rodičia informovaní vždy v dostatočnom predstihu.
| Hry a činnosti podľa výberu detí | -podľa priania detí, navodené, priamo i nepriamo usmernené učiteľkou, súčasťou môže byť aj vopred naplánovaná edukačná aktivita |
| Zdravotné cvičenie | -uvoľňovacie, relaxačné a zdravotné cvičenia |
| Činnosti zapezpečujúce životosprávu | -osobná hygiena, desiata |
| Vzdelávacia aktivita | -individuálne, skupinové, frontálne činnosti a aktivity zabezpečujúce predprimárnu edukáciu |
| Pobyt vonku | – aktivity na školskom dvore, vychádzka s edukačným zameraním, spontánne činnosti bohaté na pohyb |
| Činnosti zapezpečujúce životosprávu | – osobná hygiena, obed |
| Odpočinok | Mladšie deti: odpočinok/ spánok Staršie deti: odpočinok sa postupne skracuje-krúžková činnosť |
| Činnosti zapezpečujúce životosprávu | – olovrant, osobná hygiena, úprava zovňajška |
| Popoludňajšie vzdelávacie aktivity | – podľa priania a predstáv detí, priamo i nepriamo usmerňované didaktické hry, projekty, individuálne jazykové chvíľky, hodnotenie dňa |


